вівторок, 21 квітня 2020 р.

З чого починається безпека


З чого починається безпека…
За ініціативи Міжнародної організації праці з метою привернення уваги світової спільноти до питань охорони праці та смертності працівників на робочому місці щорічно 28 квітня, починаючи з 2002 року, понад 100 країн світу відзначають Всесвітній день охорони праці.
Ідея проведення бере початок від Дня пам'яті загиблих працівників, уперше проведеного канадськими профспілками в 1986 році в пам'ять про працівників, які отримали травму та загинули на виробництві.
        Указом Президента України (від 18 серпня 2006року №685/2006) день об’єднання людей навколо проблеми збереження життя і здоров’я працівників офіційно визнаний в Україні - 28 квітня. Наша держава разом з усім світом відзначає 28-го квітня Всесвітній День охорони праці.
Характерною особливістю сучасного виробництва в Україні є наявність шкідливих і небезпечних умов праці. Окрім того, ситуація, що склалася в країні, за короткий час може призвести до реального дефіциту трудових ресурсів.
Найбільш небезпечними галузями виробництва за кількістю загиблих становить вугільна галузь,  соціально-культурна сфера,  енергетика, підприємства зв’язку, газова та деревообробна промисловості. Тому проблема збереження здоров’я і життя працездатних громадян має особливе значення.
Самозбереження закладено природою в людях з самого народження (це потреба дихати, пити, їсти, тепло), проте протягом життя ми набуваємо нових  навичок, пов’язаних із цим рефлексом . Ще у дитячому садку дітям прививають неухильне дотримання правил дорожнього руху: сигнали світлофора та «зебру» на дорозі, тому обережна людина ніколи не піде через перехрестя  на червоний сигнал чи в невстановленому місці.  
Коли людина дорослішає, то дізнається про велику кількість небезпек, які підстерігають її. У школі з необачним учнем може статися велика кількість небезпечних ситуацій: чи то впав на сходах, чи м’ячем поцілили в обличчя на фізкультурі,чи вколовся виделкою в їдальні, отже, щоб подібних випадків не було ми  повинні дотримуватись певних норм поведінки.
- Які саме на вашу думку? (Учні відповідають: не бігати по сходах та коридорах, не штовхати інших дітей, на фізкультурі слухати настанови вчителя, в їдальні обережно поводитись з потенційно небезпечними предметами – виделки, скляний посуд). 
-А яка небезпека може статись на уроках праці? (Учні відповідають: можна вколотись голкою/булавкою чи порізатися  ножицями, або поранити інших, обпектися об праску, проколоти палець швейною машиною). 
Щоб цього не було ми  повинні суворо дотримуватись встановлених правил поведінки у майстернях та бути уважними і не створювати небезпечні ситуації.  Це стосується не тільки поведінки в школі, а й у побуті та на виробництві, де працюють ваші батьки, а згодом і ви. Усі підприємства і установи приділяють багато уваги та витрачають кошти на дотримання безпечної праці, бо це не тільки запорука здоров’я працівника, а і збереження його життя.  
-         Чи розповідали вам батьки про небезпечні випадки або загибель людини  на виробництві? (Учні відповідають так чи ні та розповідають про ці випадки).
Кожне правило з безпечної поведінки написане, можна сказати, «кров’ю». Передумовою цих вимог було необачне поводження людей з тими чи іншими предметами або необережна поведінка працівників , яка призвела до нещасного чи трагічного випадку.
Тож давайте жити здоровими та неушкодженими, адже це, багатою мірою, залежить від нас.


Немає коментарів:

Дописати коментар